MAP IV

MAP IV

Číslo projektu: CZ.02.02.04/00/23_017/0008245

Název projektu: Místní akční plán rozvoje vzdělávání ve městě Brně IV

Realizátoři projektů: místní akční skupiny nebo obce s rozšířenou působností.

Realizace 1. 12. 2023–31. 12. 2025, rozpočet 33 879 369,61 Kč

Zapojeno 240 škol

MAP Brno = vždy největší projekt v ČR

Všechny školy (MŠ, ZŠ ZUŠ) v projektu zaujímají rovnocenné postavení.

Zřizovatelé: statutární město Brno + MČ, JMK, církve, NNO, obchodní společnosti, MŠMT ČR, VŠ, fyzické osoby

Projekty místního akčního plánování (MAP):

Soustava projektů MAP na území celé ČR, financování z Operačního programu Výzkum, vývoj, vzdělávání (OP VVV): MAP, MAP II a MAP III, od MAP II jednotná úroveň aktivit. V novém Operačním programu Jan Amos Komenský budou financovány projekty MAP IV a V.

Podmínka realizace: zapojení 70% škol v území, v případě obce v roli žadatele 70% škol obecních + 70% škol jiných zřizovatelů (ZŠ, MŠ, od MAP II i ZUŠ)

Financování projektů:

- paušální částka na každý projekt bez ohledu na jeho velikost
- paušální částka na každou zapojenou školu (IZO)
- 5% spolufinancování příjemce
- při realizaci na území se sociálně vyloučenou lokalitou bonifikace 10 % z celkové částky na počet zapojených IZO

Cíl projektů MAP: Hlavním cílem MAP je zlepšit kvalitu vzdělávání v mateřských, základních a základních uměleckých školách tím, že bude podpořena spolupráce zřizovatelů, škol a ostatních aktérů ve vzdělávání, to znamená společné informování, vzdělávání a plánování partnerských aktivit pro následné společné řešení místně specifických problémů a potřeb a vyhodnocování přínosů spolupráce. MAP zahrnuje také zájmové a neformální vzdělávání. Dílčí cíle: 1. Systémové zlepšení řízení škol prostřednictvím začleňování dlouhodobého místního plánování jako nástroje ke kvalitnímu řízení škol. 2. Sdílené porozumění cíli: orientace na kvalitní inkluzivní (společné) vzdělávání. 3. Zavádění řešení pro snižování nerovností ve vzdělávání uvnitř škol a v území – dostupnost kvalitního vzdělávání pro každé dítě/každého žáka v inkluzivní škole. 4. Zlepšení spolupráce s rodiči, zřizovateli a veřejností, zlepšení spolupráce v území a využívání místních finančních zdrojů pro rozvoj vzdělávání dětí a žáků.