Popis
Stížnost vyjadřuje určitý projev nespokojenosti s něčím nebo s někým a týká se zejména osobních zájmů podatele stížnosti. Ze stížnosti musí být patrné, kdo ji podává, které věci se týká a případně co se navrhuje. Pro posouzení, zda se jedná o stížnost, je rozhodující obsah podání, nikoliv jeho označení.
Za stížnost se nepovažují např. řádné či mimořádné opravné prostředky (odvolání), návrhy na zahájení řízení, námitky proti jednotlivým úkonům či opatřením, podněty v rámci ochrany před nečinností, podněty k provedení dozoru nebo kontroly apod.
Stížnost může podat:
- fyzická osoba, která dosáhla věku 18 let
- právnická osoba
Lze vyřídit elektronicky
Ano
Způsob vyřízení
Stížnosti se podávají písemně nebo ústně do záznamu. Formulář ani forma stížnosti nejsou zákonem stanoveny.
Stížnost lze podat:
- elektronicky posta@brno.cz nebo oko@brno.cz
- prostřednictvím datové schránky a7kbrrn
- osobně prostřednictvím podatelny nebo na oddělení stížností
- poštou na adresu Podatelna Magistrátu města Brna, Malinovského nám. 3, 601 67 Brno
Stěžovatel je v zákonné lhůtě o způsobu vyřízení stížnosti písemně informován.
Legislativa
Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, v platném znění, § 175
Zákon č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), v platném znění, § 16 odst. 2 písm. f) a g)
Zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění, § 16a
Zákon č. 280/2009 Sb., daňový řád, v platném znění, § 261
Zákon č. 553/1991 Sb., o obecní policii, v platném znění, § 17g