Zapojení právnických osob a fyzických osob podnikajících do systému sběru a svozu komunálního odpadu v oblasti využitelných složek komunálního odpadu
Od 1. října 2014 se mohou právnické osoby a fyzické osoby podnikající zapojit do systému města Brna v oblasti tříděného odpadu.
Barevné kontejnery na tříděný odpad byly ve statutárním městě Brně až dosud určeny jen pro občany. Právnické osoby (PO) a fyzické osoby podnikající (FO) jsou povinny zajistit separaci odpadů ze své podnikatelské činnosti sami. Povinnost třídit odpad ukládá zákon o odpadech (zákon č. 541/2020 Sb.).
Statutární město Brno od 1. října 2014 nabízí PO a podnikajícím FO možnost zapojení do systému sběru a svozu komunálního odpadu zavedeného statutárním městem Brnem v oblasti využitelných složek komunálního odpadu (dále jen „Systém“). Zapojené subjekty budou moci odkládat papír, sklo, plasty, kovové obaly od potravin a nápojové kartony do nádob umístěných na území statutárního města Brna (veřejná prostranství a sběrná střediska odpadů).
Se zájemci o zapojení do Systému uzavře OŽP MMB smlouvu na pracovišti Kounicova 67. Tato služba
je zpoplatněna dle schváleného ceníku a sjednávána vždy na dobu jednoho kalendářního roku. Minimální výše sjednané ceny je 1 500 Kč/rok bez DPH, maximální výše sjednané ceny je 6 000 Kč/rok bez DPH. Cena bude vypočítána ze skutečného množství vyprodukovaných odpadů žadatele za předešlý rok a je splatná na místě v hotovosti.
Proč se zapojit do Systému?
Po uzavření smlouvy se statutárním městem Brnem a zaplacení roční platby budou moci zapojené subjekty pro svou činnost využívat kontejnery na papír, plasty a sklo, které jsou rozmístěny na veřejných prostranstvích, anebo tyto vytříděné komodity budou moci odevzdat na sběrném středisku odpadů.
Výhody:
- nebude nutné zajišťovat v provozovně umístění samostatných nádob na tříděný odpad
- odpadá zákonná povinnost vedení průběžné evidence odpadů, se kterými je subjekt zapojen do Systému
- omezí se administrativní zátěž, např. vedení evidence
- předejití důvodu k udělení pokuty kontrolním orgánem až do výše 10 milionů Kč za neplnění povinností dle zákona o odpadech v případě využívání Systému bez uzavření smlouvy nebo za netřídění odpadů
Jak tedy vše probíhá?
- žadatel o zapojení do Systému předem vyplní žádost, ZDE je žádost ke stažení, zašle ji e-mailem některé z níže uvedených kontaktních osob a domluví si den podepsání smlouvy a zaplacení poplatku
- žadatel v domluvený den přijde na OŽP MMB – oddělení odpadového hospodářství a hydrogeologie, Kounicova 67, 5. podlaží, kde s příslušným pracovníkem OŽP MMB uzavře smlouvu o zapojení do Systému
- žadatel provede platbu v hotovosti na pokladně v téže budově
- po předložení potvrzení o platbě bude žadateli předána smlouva o zapojení do Systému včetně zalaminované kartičky zapojeného subjektu
Během jedné návštěvy úřadu si pohodlně zajistíte méně starostí s odpadovým hospodářstvím.
Pro maximální zkrácení pobytu na úřadě doporučujeme kontaktovat paní Dítětovou a domluvit si den podepsání smlouvy a zaplacení poplatku. Na níže uvedených kontaktech vám rovněž budou zodpovězeny vaše dotazy ve věci zapojení do systému města Brna v oblasti tříděného odpadu.
Blanka Dítětová, tel.: 542 174 583, e-mail: ditetova.blanka@brno.cz