Popis
Podání žádosti.
Vydání řidičského průkazu.
Co je nutné doložit
- Platný doklad totožnosti
- Pokud žadatel nemá trvalý pobyt na území ČR, prokazuje obvyklé bydliště
- Doklad prokazující změnu údajů
- V případě podání žádosti elektronicky je nutné ověřit správnost údajů (jméno, příjmení, foto a podpis)
- Při změně jména a příjmení musí být tato změna zaevidována v registru obyvatel
- Vyzvednutí ŘP jinou osobou lze na úředně ověřenou plnou moc.
Lze vyřídit elektronicky
Ano
Způsob vyřízení
Podat žádost o ŘP lze osobně na kterémkoli obecním úřadu obce s rozšířenou působností, a to bez ohledu na místo trvalého pobytu.
V případě podání žádosti elektronicky je nutné ověřit správnost údajů (jméno, příjmení, foto a podpis).
V Brně lze podat žádost na Magistrátu města Brna,
Odbor registru vozidel a řidičů, v úředních hodinách:
pondělí 8.00–17.00
úterý 8.00–12.00
středa 8.00–17.00
čtvrtek 8.00–12.00
pátek 8.00–12.00
Poplatky
Poplatek se hradí při podání žádosti na pokladně, a to buď v hotovosti, nebo platební kartou:
- vyhotovení ŘP do 20 dnů ode dne podání žádosti: 200 Kč,
- vyhotovení ŘP do 5 pracovních dní ode dne podání žádosti: 700 Kč.
Legislativa
– § 108 zákona č. 361/2000 Sb., o silničním provozu, ve znění pozdějších předpisů,
– směrnice 126/2006/EHS o řidičských průkazech.