S čím vám pomůžeme?
-
Návrh na stanovení ochranného pásma
-
Žádost o dělení nebo scelení pozemků
-
Žádost o dodatečné povolení stavby, zařízení a terénních úprav
-
Žádost o povolení odstranění stavby
-
Žádost o povolení předčasného užívání
-
Žádost o povolení stavby nebo zařízení
-
Žádost o povolení zkušebního provozu
-
Žádost o povolení změny v užívání stavby
-
Žádost o vydání kolaudačního rozhodnutí
-
Žádost o vydání předběžné informace
-
Žádost o změnu nebo zrušení povolení
-
Žádost o změnu využití území
-
Žádost o změnu záměru před dokončením
Agenda
Informace k činnosti nově zřízeného stavebního úřadu města Brna
Pracovníci a pracovnice Odboru stavebního řádu Magistrátu města Brna (neboli centrálního stavebního úřadu) se bohužel stále potýkají s nedostatky nového celorepublikového Informačního systému stavebního řízení, které jim nedovolují plnohodnotnou činnost. Chyby Magistrát města Brna pravidelně reportuje na Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, které systém provozuje. Věříme, že se na opravách intenzivně pracuje, protože obdobné problémy jsou hlášeny z celé republiky, nicméně to znamená značné komplikace a průtahy.
Současně eviduje centrální stavební úřad přes 8 000 žádostí, které byly doručeny ještě na úřady městských částí v režimu tzv. „starého“ stavebního zákona. Obavy stavebníků, že zavádění digitalizace celé řízení minimálně zpočátku zpomalí, vedly k násobnému nárůstu této agendy – během letošního prvního pololetí evidujeme množství žádostí odpovídající dvěma běžným rokům. Navíc je zjevné, že obsah mnoha podání vznikal doslova na poslední chvíli. Jsou tak nekompletní a vykazují řadu chyb, které budou muset žadatelé nejprve opravit a žádosti doplnit.
Stavební úřad bude všechna podání došlá do 30. června 2024 vyřizovat za použití postupů podle „starého“ stavebního zákona a zároveň s tím, pokud to celorepublikový systém umožní, bude pracovat na podáních přijatých po 1. červenci letošního roku, na která už bude uplatňovat „nový“ stavební zákon.
Za stávající situace, tedy s ohledem na technické nedostatky nového systému a na enormní počet došlých žádostí, mnohdy obsahujících i rozsáhlé stavební záměry, není bohužel možné vypořádat všechna příslušná řízení v zákonem stanovených lhůtách.
Naši zaměstnanci pracují s maximálním nasazením i nad rámec své pracovní doby, a to navzdory faktu, že magistrát není viníkem nastalé situace. Prosíme tímto o pochopení a trpělivost i veřejnost.