Popis
Podání žádosti o běžný obecní byt. Lze žádat u více městských částí současně. Městská část oznámí do 30 dnů od obdržení žádosti žadateli o byt, zda byl do seznamu zapsán, případně z jakého důvodu nebude jeho žádost evidována. Výběr nájemníků do běžných obecních bytů provádí příslušná městská část, u níž žadatel o byt žádá, v souladu s kritérii schválenými zastupitelstvem této městské části.
Co je nutné doložit
- Formulář žádosti městské části.
- Další doklady, jejichž seznam žádost obsahuje (typicky doklad o zdroji příjmu, doklad o současném bydlení, výpis z evidence práv pro osobu – katastrální úřad).
Lze vyřídit elektronicky
Ano
Způsob vyřízení
- osobně na úřadě městské části
- poštou na adresu úřadu městské části
- prostřednictvím datové schránky úřadu městské části
Poplatky
Služby a informace bytových odborů jsou poskytovány bezplatně.
Legislativa
§ 35 odst. 2 zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů
Často kladené dotazy
Řádově několik měsíců až několik let, podle situace žadatele a volby městské části.
Mj. mít trvalý pobyt v ČR, nevlastnit nemovitost určenou k bydlení, nemít dluh za nájem obecního bytu.